onsdag den 17. december 2014

NM lead 2014

Nordisk mesterskab i ruteklatring blev afholdt i B&W i København. Super fedt arrangement, med mega fede ruter og super god stemning! Rigtig godt arrangeret, der blev gjort et stort stykke arbejde af alle dem som har sørget for det hele! Blandt andet kan man se eller gense livestream fra finalerne her: https://www.youtube.com/watch?v=uo90UQjOUf4
Foto: Camilla Hylleberg Photography



Foto: Camilla Hylleberg Photography

Foto: Camilla Hylleberg Photography

Foto: Camilla Hylleberg Photography

Foto: Camilla Hylleberg Photography

Foto: Camilla Hylleberg Photography
Foto: Camilla Hylleberg Photography


Foto: Camilla Hylleberg Photography

Foto: Camilla Hylleberg Photography

Min første kval var en blå rute somt startede "nemt" og blev gradvist sværere. En super fed rute, hvor jeg faldt af ved den tredje sidepull (greb 18), da jeg sjuskede med fodarbejdet. Fedt selv at kunne se fejlene så man ved hvad der skal arbejdes ekstra på når man kommer hjem!
Selvom man kan se sine egne fejl, synes jeg ikke er det vigtigste overhovedet i en konkurrence som denne! Jeg synes også det er vigtigt at se hvad man gjorde godt, så det bliver en sjov, positiv oplevelse og ikke bare en konkurrence man er til for at finde fejl, for de vil altid være der, uanset hvor god man er, vil jeg mene.
De ting som jeg skal arbejde på er mere "abstrakte" som mentaltræning i form af spændingsregulering, fodteknik, og bare generel teknik.
Grunden til at jeg skriver at det er "abstrakt" er fordi jeg synes det er meget svært at træne dette, da det ikke kan måles og vejes, som f.eks. styrketræning, hvor man kan se fremgang ved at tælle antal gentagelser, vægt, osv.

Udover træningen, så er jeg igang med at lave min grundforløbsprøve på industriteknikeruddannelsen, som skal fremlægges i januar, det bliver spændende!

 - Johanno

Ingen kommentarer:

Send en kommentar